Kent

Négyen vagy hatan játszhatják 1 pakli magyar vagy francia kártyával.
A játékosok párokat alkotnak. A párok beszéljenek meg egy jelet, amivel jelezni tudnak úgy, hogy az ellenfél nem veszi észre. A jeleknek láthatónak vagy hallhatónak kell lennie. Tehát tilos az asztal alatti rugdosás, stb. A párok egymással szemben foglaljanak helyet.

Valaki kever, majd oszt mindenkinek 4 lapot. Ha valaki legalább 3 egyformát (pl: 3 Hetest) kapott, az vissza kell hogy adja, kap helyette másik 4-et. Egy másik változat szerint, ha a játék kezdetén valakinek a kezében három egyforma érték? lap van be kell mondania a TRIÁSZ-t. Ha ezt elmulasztja és ezt az ellenfelek észreveszik -2 pontott kap a páros.

Ezután az osztó letesz 4 lapot az asztal közepére színével felfelé. Ha a 4 közül 3 azonos, akkor mind a négyet visszaveszi és bekeveri a pakliba, majd újra kitesz 4-et (ha itt is van 3 egyforma, ezt is visszakeveri). Ha minden kész, beszól hogy mehet, és ezután lehet cserélni. a csere úgy megy, hogy aki cserélni akar az bedob színével felfelé valahány lapot, majd a lent lév?k közül felvesz annyit, hogy 4 legyen a kezében. Ha senki nem akar tovább cserélni, akkor a 4 lapot félreteszik, és újabb 4 lesz felcsapva.

A játék célja 4 egyforma lap (pl: 4 Nyolcas) kézbe gy?jtése.
Amikor valakinek a kezében összegy?lt a négy egyforma lap, leadja partnere számára a jelzést. Apertnernek ezt észre kell vennie, és amikor rá kerül a sor, azt mondja. KENT! Ha valóban van a partnernél négy egyforma lap a pár nyert +2 pontott, ha tévedett -1 pontot kapnak.
Persze ez igy túl egyszer? lenne.
A KENT bemondása után(? Inkább el?tt) el?sször az ellenfél következik, így mód nyílik az ellenjátékra. Ha az ellenfél észreveszi a jelzést azt mondhatja: KUPÉ! Ha talált ez a pár kap +1 pontott, ha tévedett -1 pontott.
Sikeres KENT vagy KUPÉ bemondása után új osztás következik.

A játék kezdetekor állapodjanak meg a befejezésben (pl. 12 pontnál, vagy négy osztás után fejezik be a játékot).

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.