Vidám családi játék is lehet. Négyen vagy hatan játszhatják 1 pakli magyar vagy francia kártyával. 52 lapos francia kártyával lehet nyolcan is játszani.
A játékosok párokat alkotnak. A párok beszéljenek meg egy jelet, amivel jelezni tudnak úgy, hogy az ellenfél nem veszi észre. A jeleknek láthatónak vagy hallhatónak kell lennie. Tehát tilos az asztal alatti rugdosás, stb. A párok egymással szemben foglaljanak helyet.

A játék célja

Négy egyforma lap (pl: 4 Nyolcas) kézbe gyűjtése.

Osztás

Valaki kever, majd oszt mindenkinek 4 lapot. Ha valaki legalább 3 egyformát (pl: 3 Hetest) kapott, azt vissza kell hogy adja, kap helyette másik 4-et. Egy másik változat szerint, ha a játék kezdetén valakinek a kezében három egyforma értékű lap van be kell mondania a TRIÁSZ-t. Ha ezt elmulasztja és ezt az ellenfelek észreveszik -2 pontot kap a páros.

Ezután az osztó letesz 4 lapot az asztal közepére színével felfelé. Ha a 4 közül 3 azonos, akkor mind a négyet visszaveszi és bekeveri a pakliba, majd újra kitesz 4-et (ha itt is van 3 egyforma, ezt is visszakeveri).

A játék menete

Ha minden kész, az osztó szól hogy mehet. Ezután a játékosok balról jobbra haladva lapokat cserélhetnek az asztalon lévő lapokból. A csere úgy történik, hogy aki cserélni akar az bedob színével felfelé valahány lapot, majd a lent lévők közül felvesz annyit, hogy 4 legyen a kezében. Ha valaki nem akar cserélni, azt mondja Passz! Ha az összes játékos passzolt, akkor a 4 lapot az osztó félreteszi, és újabb négyet tesz ki helyettük és folytatódik a lapok cserélgetése, gyűjtögetése.

Amikor valakinek a kezében összegyűlt a négy egyforma lap, leadja partnere számára a jelzést. A partnernek ezt észre kell vennie, és amikor rá kerül a sor, azt mondja KENT! Ha valóban van a partnernél négy egyforma lap a pár nyert +2 pontot, ha tévedett -1 pontot kapnak.

Persze ez igy túl egyszerű lenne.

A KENT bemondása után először az ellenfél következik, így mód nyílik az ellenjátékra. Ha az ellenfél észreveszi a jelzést azt mondhatja: KUPÉ! Ha talált, akkor ez a pár kap +1 pontot, ha tévedett -1 pontot.

Sikeres KENT vagy KUPÉ bemondása után új osztás következik. Sikertelen bemondás után a játék folytatódik.

A játék kezdetekor állapodjanak meg a befejezésben (pl. 12 pontnál, vagy négy osztás után fejezik be a játékot).

Tipp

Célszerű a jelzést minden parti után megváltoztatni. Sokan már jó előre valóságos jelzéssorozatban állapodnak meg.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük